Friday, August 20, 2010

RAHSIA YANG MAHA ESA.......

Ya Allah!!!!
Aku benar-benar bersyukur kerna Dia memakbulkan permintaku.
Terima kasih Ya Allah...
Besar sungguh rahmatMu padaku...Amin Ya Rabbal Alamin.

Aku tak tau nak cakap cam ne tapi buat masa ni memang aku lega sesangat.

Semalam masa dia call aku dah malas nak angkat dah, aku biorkan je. Pastu bunyi lagi,lama gak aku biarkan tapi last2 angkat gak la. Elok aje diinform perkara tu tetiba hati aku Ya Allah...punya la lega n muka yang monyok dari pagi terus tersengeh memanjang.. Pada hal pagi tu datang opis mata siap bengkak lagi tapi cover ngan eyes liner tebal..heheeh. Buat keje pun laju aje.....keje banyak pun dah tak kisah dah.

Konon katanya nak ambik anak2 bawa g berbuka kat luar. Pastu tanya plak kat mana tempat makan kat Putrajaya ni. Aku pun cakap la IOI Marriot la, Shangri La la, Putrajaya Seafood la...saja aku hentam letak tempat mahal aje...pastu baru bagitau tempat yang biase-biase aje. Tapi macam la dia tu tau nak g sana. Last-last aku jemput aje dia berbuka kat umah aku tapi katanye tengok dulu nanti dia bagitau. So aku pun beli untuk lauk aku n anak2 je la.

Dalam pukul 6 ptg dia call katanye dia baru keluar opis n terus tuju ke umah anak-anak. Pulak dah!!!!. Dah confirm baru la aku inform anak2 yang Ayah depa nak datang berbuka sekali. Si Aidid macam x percaya aje, 2 @ 3 kali menanya tapi Si Aiman selamba je...terus la depa g mandi. Dalam setengah jam pastu baru Ayahnya sampai siap tersesat bagai. Anak-anak siap jemput kat bawah lagi. Si Aidid pun bukan main la almaklum le anak manja Ayah. Dok berkepit je. Kesian anak-anak aku kannnn??? Syukurrr coz Ayahnye tunaikan janji yang dia takkan abaikan anak-anak. Aku pun tau yang ex aku tu bukan jenis manusia yang alpa.

Masuk waktu berbuka, maka berbuka la kami anak-beranak. Menu: ikan cencaru sumbat, ayam masak merah, ayam goreng, kerabu mangga, masak lemak pucuk paku + jantung pisang n air sirap. Tapi sumer lauk tunjuk except ayam goreng. Bertambah gak la Ayahnye makan, almaklum le makan ngan anak2 n jandanyer...mesti berselera punya... Ini kali pertama berbuka bersama selepas hampir 2 thn tidak. Tapi sayang Batrisyia takde. Lepas makan anak-anak solat ngan Ayahnye n pastu buat homework pun sama-sama. Suka aku tengok situasi masa ni tapi...ketentuan dan rahsia Yang Maha Esa tak sape dapat menduga. Macam peristiwa hari ni tak pernah aku jangka dan duga pun nak terjadi. Kunfayakun...

Dah lepak-lepak n modal nak bersembang pun dah abis so Ayahnyer pun mintak diri, katanyer nak ke skuadron balik coz nak siapkan visa nak ke US. Kalu jadi ler!!! Macam-macam amanat dipesannyer untuk 2 orang buah hatinya tu...Amanat untuk aku..hampeh...tak mandang.

Maka berakhirlah sudah peristiwa 9 Ramadhan 1431 (19/08/2010).


Buat Aneez n Miss Kure2, maaf bebanyak yer coz akak terpaksa batalkan plan berjimba ngan korang. Insyaallah lain kali yer....

1 comment:

PAKEJ BUAIAN BERANDOI ADAT TRADISI TURUN TEMURUN said...

alo..alo..
nak berjimba pon jangan la lupakan kami nie...uwaaa!!